Zouttherapie helpt bij

Astma

Bronchitis

COPD

Allergische reacties van ons lichaam op allergenen (pollen, huisstofmijt, huisdieren, etc.) leiden tot irritaties aan de (neus)slijmvliezen. Na een zouttherapie sessie zal u minder last krijgen van u allergieën.

Astma is een (chronische) ontsteking van de luchtwegen en gaat samen met een vernauwing en een verhoogde prikkelbaarheid daarvan. Zouttherapie zorgt ervoor dat de vernauwde luchtwegen geopend worden waardoor de astma kan worden verminderd.

Bronchitis ofwel acute bronchitis ontstaat vaak na een verkoudheid of griep als bacteriën of virussen in de bronchiën ontstekingen veroorzaken. Zouttherapie kan de klachten verminderen.

COPD is een chronische aandoening van de luchtwegen. Chronische bronchitis en longemfyseem vormen samen COPD. Laat het geen impact hebben op je dagelijkse leven en neem zout therapie sessie’s.

Eczeem

Hooikoorts

Rokers

Bij milde vormen van eczeem is de huid droog, schilferig, rood en jeukt het. In ernstige gevallen ontstaan er ook korstvormingen en bloedingen. Door middel van zouttherapie kan de huid worden gekalmeerd en de eczeem worden genezen. Voor lichamelijk eczeem hebben we speciale privé zoutkamers.

Hooikoorts is een periodiek terugkerende  allergische reactie op allergenen in de buitenlucht en leidt tot irritaties aan de (neus)slijmvliezen. Door van te voren zouttherapie te ondergaan kan je de symptomen van hooikoorts verminderen of voorkomen.

Psoriasis is een veel voorkomende, niet-besmettelijke, huidaandoening en is meestal chronische van aard. Kenmerken zijn rode plekken, huidschilfers, jeuk en soms pijn. Psoriasis wordt veroorzaakt door overproductie van cellen in de buitenste huidlaag met als gevolg vele kleine ontstekingen van de huid. Zouttherapie zal verlichting bieden voor de huid.

Door het roken raken de luchtwegen en bronchiën vervuild met teerdeeltjes. Slijm hoopt zich op omdat het natuurlijke reinigingsproces van de longen is verstoord. Ben je een (ex-)roker dan kan zouttherapie je helpen de aanwezige teerresten en het overtollige slijm af te voeren. Ook het natuurlijke reinigingsproces kan zich herstellen.

Cystic fibrosis

Vastzittend slijm

Verkoudheid

Acne

Deze taaislijmziekte is één van de meest voorkomende erfelijke aandoeningen. Ademhalingsmoeilijkheden is de klacht waar mensen met de ziekte last van hebben. Dit komt door de regelmatige longinfecties. Deze kunnen worden behandeld met zouttherapie voor verlichting.

Vastzittend slijm in de onderste en/of bovenste luchtwegen kan je een benauwd gevoel geven. Doormiddel van zouttherapie zal het slijm loskomen en kunt u weer opgelucht adem halen.

(Chronische) verkoudheid kan ons dagelijks leven behoorlijk beïnvloeden. We slapen slecht, zijn sneller moe en hebben minder energie. Haal weer opgelucht adem met zouttherapie.

Acne is een huidaandoening waarbij je last kunt hebben van puistjes en onderhuidse bultjes. Dit kan mild zijn maar ook heel ernstig. Met het zout dat in aanraking komt met de huid wordt acne aanzienlijk verminderd.