HALOTHERAPIE – BEHANDELING PSORIASIS

Wat is psoriasis?

Psoriasis is een niet-besmettelijke huidaandoening die veel voorkomt. Meestal is deze ziekte ook chronisch. Deze ziekte wordt veroorzaakt door overproductie van cellen in de buitenste huidlaag met als gevolg veel kleine ontstekingen van de huid. Kenmerken van psoriasis zijn huidschilfers, jeuk, rode plekken en soms pijn. De klachten variëren in de tijd gezien sterk waarbij verbetering en verergering elkaar afwisselen.

Hoe kan zouttherapie helpen?

Zouttherapie is een natuurlijk behandeltherapie om symptomen van psoriasis flink te verminderen. Een verre reis naar de Dode Zee is dan niet meer nodig.

Bij uw verblijf in onze relaxte en sfeervolle ruimte kun je elke sessie (60 minuten) ontspannen op één van de comfortabele stoelen. In de steriele omgeving van de zoutkamer zal de huid bij het in contact komen met het droge aerosolzout substantiële verlichting van de klachten kunnen geven. Hierbij dienen de huiddelen, waarop psoriasis zich uit, wel vrij van kleding gemaakt te worden.

De belangrijkste voordelen van Zouttherapie bij psoriasis zijn:
  • Het reinigt je huid
  • Het brengt je huid tot rust
  • De jeuk neemt af
  • Herstelproces van de huid verbetert
  • Het remt ontstekingen af
  • Het stimuleert de doorbloeding van uw huid

Indien psoriasis (ook) op de meer intiemere delen van het lichaam voorkomt dan houden wij daar met de indeling van de sessies zoveel mogelijk rekening mee.

Hoe vaak zou u moeten komen?

Met de behandeling van zouttherapie herstelt uw huid zich en wordt de afweer sterker. Daardoor kunt u uw medicijngebruik verminderen of zelf stoppen.

15 tot 20 sessies wordt aangeraden voor resultaten op lange termijn. De sessies moeten frequent zijn, ongeveer 2 á 3 keer per week. Bij onomkeerbare condities is het raadzaam vaker te komen.