HALOTHERAPIE – BEHANDELING CYSTIC FIBROSIS

Wat is Cystic Fibrosis?

Cystic Fibrosis, ook wel bekend als taaislijmziekte is één van de meest voorkomende erfelijke aandoeningen met een beperkte levensverwachting. Er wordt in Nederland gemiddeld één baby per week geboren met deze ziekte. Dat is gemiddeld één op de 40 baby’s.

Ademhalingsmoeilijkheden is de ernstigste klacht waar mensen met de ziekte last van hebben. Dit komt door de regelmatige longinfecties. Deze kunnen worden behandeld, maar niet genezen door antibiotica en andere geneesmiddelen.

Hoe kan de zoutkamer u helpen bij Cystic Fibrosis?

Door onze zoutkamer ondervinden veel mensen met Cystic Fibrosis niet alleen verlichting van klachten, maar ook voor een minder frequente terugkeer daarvan. Het is wetenschappelijk onderbouwd dat zouttherapie een veilige en natuurlijke behandelmethode is voor iedereen ongeacht leeftijd. De droge zoute areosol, gegenereerd door onze halogenerator heeft de volgende effecten:

• Verwijdert slijm uit de longen
  • Vergemakkelijkt de ademhaling
  • Minder medicijnengebruik zoals: inhalatoren en antibiotica
  • Longfunctie verbetert
  • Versterkt uw longen tegen ziekten
  • Minder ziekenhuisopnames
  • Verlengt de remissietijd

Hoe vaak zou u moeten komen?

Afhankelijk van de leeftijd ligt het gemiddelde tussen de 20 en 30 sessies. Wanneer u start met zouttherapie is het raadzaam 2 á 3 keer per week te komen. Daarna is het aan te raden om de 2 á 3 maanden vervolgsessies te houden om uw longen schoon te houden.