HALOTHERAPIE – BEHANDELING COPD

Door het volgen van zouttherapie kunnen COPD klachten worden verzacht en kunnen symptomen minder worden. Tevens is het mogelijk het medicijnengebruik te verminderen. Doe dit echter nooit op eigen initiatief maar in overleg met uw arts.

Tijdens de zouttherapie worden bacteriën gedood, slijm komt los en wordt verwijderd. Hierdoor remt het ontstekingsproces. Daarnaast wordt ademen makkelijker en het drukkende gevoel gaat weg.

Na de eerste paar sessies kunt u ervaren dat u meer gaat hoesten en er meer slijm vrij komt. Dat is volkomen normaal. Over het algemeen gaat u zich na 3-4 behandelingen veel beter voelen en krijgt u meer lucht; de hoeveelheid slijm is aanzienlijk minder dan u gewend was. Het is raadzaam twee keer per jaar een serie van 10 tot 20 behandelingen te volgen. Als u in de tussentijd merkt dat het weer minder goed gaat, dan is het raadzaam een paar extra sessies te volgen.

Door onze zoutkamer ondervinden veel mensen met COPD niet alleen verlichting van hun klachten, maar ook een uitstel van terugkeer. Het is wetenschappelijk onderbouwd dat zouttherapie een veilige en natuurlijke behandelmethode is voor iedereen ongeacht leeftijd. De droge zoute areosol, gegenereerd door onze halogenerator heeft de volgende effecten op mensen die lijden aan COPD:

• Vermindert de hoestfrequentie en –intensiteit
  • Zout doodt bacteriën
  • Het vergemakkelijken van de ademhaling binnen een paar sessies
  • Zorgt er voor dat het slijm oplost, waardoor de kans op verdere ontstekingen kleiner wordt.
  • Minder medicijnengebruik zoals: inhalatoren, antibiotica en steroïden
  • Longfunctie verbetert
  • Minder ziekenhuisopnames