HALOTHERAPIE – BEHANDELING BRONCHITIS

Halotherapie doodt aanwezige virussen en bacteriën en remt ontstekingen af. Door het inademen van het zout nemen de zwellingen van de slijmvliezen af en de luchtwegen verruimen zich door zich vrij te maken van overtollig slijm met daarin de afvalstoffen van ontstekingen, bacteriën en virussen. Slijm ophoesten zal makkelijker gaan en het ademen gaat makkelijker.

Elke sessie (60 minuten) verblijf je in de sfeervolle ruimte van onze zoutkamer waarin je heerlijk kunt ontspannen op comfortabele stoelen. Bij elke ademhaling dringen telkens minuscuul kleine zoutdeeltjes de bronchiën binnen en zorgen voor het geneeskrachtige effect van halotherapie.

De grootste voordelen van zouttherapie bij bronchitis zijn:
  • Reinigt de luchtwegen
  • Lost overtollig slijm op
  • Remt ontstekingen af
  • Zout doodt aanwezige bacteriën en virussen
  • Opbouwen van weerstand
  • Minder benauwd en meer lucht
  • Makkelijker ophoesten van slijm
  • Toename vitaliteit

Is de ontsteking permanent dan spreken we van chronische bronchitis en dat geeft bijna dagelijkse klachten in de vorm van hoesten, slijm opgeven en benauwdheid. Chronische bronchitis en longemfyseem vormen samen COPD.

Als de ontsteking permanent is dan heb je te maken met chronische bronchitis en dat geeft bijna dagelijks klachten zoals hoesten, slijm opgeven en benauwdheid. Vaak zijn de klachten ontstaan na jarenlang roken. Chronische bronchitis en longemfyseem vormen samen COPD: Chronic Obstructive Pulmonary Disease.