HALOTHERAPIE – BEHANDELING BRONCHIËCTASIEËN

Bronchiëctasieën zijn permanente verwijdingen van delen van de luchtwegen door schade aan de bronchuswand. Daardoor verzamelt zich extra slijm op plaatsen in de luchtwegen waardoor infecties kunnen optreden. Hierdoor gaat men slijm ophoesten waardoor je uit eindelijk last krijgt van vermoeidheid.

Deze ziekte wordt meestal behandelt met antibiotica, inhalatoren, fysiotherapie of zelfs operaties. Meestal variëren symptomen bij mensen sterk in hevigheid en frequentie.

Enkele mensen met bronchiëctasieën hebben ook chronische sinusitis, wat zorgt voor meer slijm vanuit de neus.

Symptomen van bronchiëctasieën zijn:
  • Veel hoesten
  • Pijn op de borst
  • Vermoeidheid
  • Bloedarmoede
  • Eventueel koorts
  • Kortademigheid (naar lucht moeten happen)
  • Donkergroen of geel slijm (soms zelfs bloed)
Hoe kan zout u helpen bij bronchiëctasieën?
  • Zout zorgt er voor dat het slijm oplost, waardoor de kans op verdere ontstekingen kleiner wordt
  • Zout doodt bacteriën
  • Zout verlaagt het IgE-niveau, wat er voor zorgt dat het lichaam niet extreem reageert op allergenen
  • Zout werkt ontstekingsremmend

Hoe werkt halotherapie bij bronchiëctasieën?

Als u last heeft van bronchiëctasieën zal halotherapie voor verzachting zorgen en mindert terugkerende symptomen en klachten. Het is wetenschappelijk onderbouwd dat zouttherapie een veilige en natuurlijke behandelmethode is voor iedereen ongeacht leeftijd. De droge zoute areosol, gegenereerd door onze halogenerator heeft de volgende effecten:

• Vergroot de longfunctie
  • Overtollig slijm lost op en wordt verwijderd
  • Kan het gebruik van antibiotica verminderen
  • Meer weerbaarheid tegen ademhalingsziekten