Kledingsvoorschriften in de zoutkamer

Draag makkelijk zittende, comfortabele kleding en draag schone sokken. Als u de zoutkamer betreedt krijgt u van ons een haarnetje en hoesjes voor om uw sokken heen. Dit is omdat we de ruimte zo steriel mogelijk willen houden.

Als u last heeft van huidaandoeningen zoals psoriasis of eczeem kunt u het beste de huid die daarmee belast is vrij laten. Denkt u dan aan het dragen van bijvoorbeeld een korte broek en T-shirt. Ook vragen we u om bij huidproblemen zelf een handdoek mee te nemen waar u op kunt zitten.

De temperatuur in de zoutkamer is tussen de 19 en 22 graden.

In de zoutkamer staan lekkere relaxte stoelen. Hier kunt u lekker in relaxen, lezen, slapen of genieten van de rustgevende omgeving. Er liggen ook plaids waar u gebruik van mag maken.

Huisregels met betrekking tot de zoutkamer

Het is het beste om geen gebruik te maken van parfum, etherische oliën en eau de cologne tijdens een bezoek aan de zoutkamer.

Gelieve 10 minuten aanwezig zijn voor de geplande sessie.

Elke sessie duurt een vol uur. Voor kinderen is een sessie korter; namelijk 45 minuten.

Eten en drinken is niet toegestaan in de zoutkamer.

Voordat u de zoutkamer betreedt krijgt u een haarnetje op en hoesjes voor om de sokken of schoenen. Dit, om de ruimte zo steriel mogelijk te houden.

Het gebruik van elektrische apparaten is voor eigen risico. Het zout kan er voor zorgen dat elektrische apparatuur stuk gaat.
Voor de beveiliging van uw persoonlijke bezittingen kunt u gebruik maken van lockers. Halokliniek Tilburg is niet verantwoordelijk voor verloren, gestolen of beschadigde eigendommen.

Respecteer de fijngevoelige aard van de zoutkamer door geen apparatuur en andere zaken mee te nemen die het kunnen beschadigen.

*Ontspan, adem diep en langzaam en geniet van de herstellende ervaring van de zilte lucht. Een medewerker van Halokliniek Tilburg zal u op de hoogte stellen wanneer de sessie is beëindigd.

Kom ik andere mensen tegen in de zoutkamer?

U kunt andere mensen tegen komen in de zoutkamer. U kunt er voor kiezen om iets te lezen, te relaxen en genieten van de bijzondere ambiance, met andere mensen te praten indien gewenst of te slapen.

Waarom zouttherapie overwegen?

De zoute lucht reinigt de luchtwegen, doodt de bacteriën, schimmels en heeft een ontstekingsremmende werking.

Na enkele behandelingen in onze zoutkamer kunt u beter ademen en wordt u minder benauwd. Verschijnselen zoals tranende ogen, niezen en jeuk nemen merkbaar af. De kans op het terugkomen van infecties wordt sterk verminderd. U kunt positieve resultaten verwachten tussen de 5 en 15 bezoeken.

Veel mensen kampen vaak al langere tijd met gezondheidsklachten aan de huid of aan het ademhalingsstelsel. Voor veel klachten zijn er effectieve medicijnen die helaas ook weer bijwerkingen hebben. Veel allergische aandoeningen kunnen bijvoorbeeld juist veroorzaakt worden door veelvuldig gebruik van medicijnen.

Een combinatie van halotherapie en de reguliere geneeskunde is daarom een hele fijne combinatie. Het gebeurt veelvuldig dat mensen hun medicatie kunnen afbouwen en soms zelf helemaal kunnen stoppen. Overleg dit altijd met uw behandelend arts.

Hoe veilig is halotherapie?

Halotherapie is een geheel natuurlijke methode. Er komen geen medicinale of chemische toevoegingen bij kijken. Het medicinale zout wordt in de halogenerator vermalen en daarna in de zoutkamer verspreid. De muren en de vloer van de kamer zijn bedekt met zout, dat zorgt voor een vrijwel steriele omgeving. Daarnaast wordt de zoutkamer volledig geventileerd na elke sessie. De kans dat je daarom een bacterie e.d. van iemand anders op kan lopen is nihil.